מחפשים אינסטלטור מומלץ? מצאתם!
מחפשים אינסטלטור מומלץ? מצאתם! השאירו פרטים וחוזרים במהירות עם הצעות מחיר:

התקנת נקודת מים

צריכים להתקין נקודת מים חדשה? אולי להזיז נקודת קיימת או בכלל להחליף נקודה שבורה? בעמוד תראו את כל המקרים שבה תצטרכו לעשות זאת, המחירים וכל הטיפים שתצטרכו כמו האם ניתן להתקין נקודת מים במרפסת (ספוילר, כן) האם כדאי להתקין נקודה בקיר או מחוצה לו והאם בכלל ניתן לפצל. יש הרבה מה לבדוק אז בואו נתחיל.

מהי נקודת מים?

נקודה ממנה ניתן לקבל מים באופן עצמאי והיא מחוברת אל צנרת המים (בין אם היא גלויה או נסתרת). ניתן להעתיק נקודה קיימת למקום אחר. ניתן ליצור נקודה חדשה או לפצל קיימת (רק שיהיה תלות בנקודה הקיימת גם). נקודת מים חדשה ועצמאית תיהיה מחוברת ישירות אל "חנוכיית המים" של הדירה ותאפשר הזרמת מים.

 

צינורות המים המחוברים אל הנקודה בדרך כלל יהיו נסתרים (מאחורי גבס, מתחת לריצוף או דרך הקירות). כמובן שבדירה קיימת זה אכן נושא מסובך, אבל אם אתם בתהליך שיפוץ - זה אכן הזמן לבחון היכן אתם צריכים נקודות מים  [ במרפסת? במטבח (לתמי 4 או מקרר) או אולי למכונת הכביסה ].

 

התקנת נקודת מים

התקנת נקודת, מים מתי נצטרך?

יש הרבה מקרים בהם נצטרך להתקין נקודת מים.

  • נקודת מים לאינטרפוץ: אם אתם מתקינים אינטרפוץ צריך לקנות נקודת מים ייעודית שיכולה לחבר את כל הדרכים. נהוג לקנות נקודת מים עגולה כי היא יותר אסתטית. למי שמעוניין ניתן גם לקנות נקודות מים שחורות.
     
  • נקודת מים למקלחת: לא רק לצורך אינטרפוץ צריך להתקין נקודת מים במקלחת, אלא גם לדוש או לאמבטיה. נפוץ לעשות זאת תוך כדי החלפת אמבטיה למקלחון ואז התקנת נקודת המים היא חלק מהשיפוץ.
     
  • נקודת מים לתמי 4: עוד מקרה שבו נצטרך להתקין נקודת מים חדשה היא אם אתם רוצים לשים תמי 4 או בר מים ואין לכם מאיפה למשוך אותה, לדוגמה אם המטבח שלכם לא תוכנן בצורה טובה או שאתם רוצים להתקין תמי 4 במקום אחר כמו חדר השינה או הסלון.
     
  • נקודת מים למקרר: התקנת נקודת מים למקרר נדרשת רק במקרה שבמקרר יש גם ברז של מים או מוציא קרח. במקרה הזה אפילו הגיוני שלא תהיה לכם נקודת מים קרובה כי לרוב לא מתכננים נקודות מים במכוון למקררים.
     
  • התקנה של ברזים: ברזים צריכים נקודות מים על מנת להוציא את המים. אם אתם מחליפים ברזים אין צורך להתקין נקודת מים חדשה, אבל במידה ואתם מתקינים ברז במקום שלא היה בו קודם לכן כן תצטרכו.
     
  • התקנת מדיח כלים: מדיח הכלים גם משתמש במים ולכן הוא דורש נקודת מים ייעודית. לרוב בעת תכנון המטבח מוודאים שיש לו נקודת מים, וגם אם מתקינים מדיח חדש בהרבה מקרים יש אפשרות למשוך מים מנקודה אחרת שיש במטבח, אבל לא תמיד.
     
  • התקנת נקודת מים במרפסת: אין יותר נוח מנקודת מים במרפסת, ניתן להשקות את הגינה, לשטוף את המרפסת ולנקות חפצים גדולים. אלו אשר מוסיפים נקודת מים למרפסת בדירה קיימת, יעשו פיצול מהמטבח לשם (בדרך כלל הכי קרוב) וישנם גם כאלו אשר יצרו נקודה חדשה ישירות מחנוכיית המים הראשית, שזו כבר עבודת אינסטלציה מורכבת יותר.
     
  • התקנת נקודת מים למכונת הכביסה: בגלל הצורך, דירות קבלן יהיו מוכנות כבר עם נקודת מים למכונת הכביסה. אבל אם אתם עושים שנוי ורוצים להעביר את המכונה למקום אחר או להתקין מכונת כביסה בדירה שאין הכנה לה. תצטרכו ליצור נקודת מים חדשה. יש מצב שתוכלו להסתדר רק עם התקנת סיפון למכונת הכביסה אם הכיור מספיק קרוב.
     
  • הוספה של נקודת מים בממ"ד: העניין לא פשוט כלכך ואף מורכב יותר מאשר הוספת נקודה בחדר אחר. מדובר על ממ"ד ועל מנת לשמור על תקינות וביטחונתכם יש לפעול בהתאם לכך ולהעביר את צינור המים אשר יוביל אל הנקודה החדשה דרך צינורות המיועדים לכך. לא כל אינסטלטור יודע לעשות זאת ומומלץ להתייעץ עימם טלפונית טרם תזמינו לביתכם.

 

מתי עושים נקודת מים

התקנת נקודת מים, מתי נבצע?

התקנת נקודת מים בדרך כלל נבצע בעת שיפוץ של הדירה, חדר האמבטיה או המטבח. במקרים האלו מתכננים איפה רוצים את כל הנקודות והמחירים כלולים בעבודה שמבצע הקבלן. עם זאת לא תמיד נרצה לעשות שיפוץ גדול ולפעמים אנחנו רק רוצים להתקין נקודת מים במרפסת או בשביל להוסיף ברזים או להזיז את מכונת הכביסה.

 

השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 077-3633609

הזזת נקודת מים או התקנה של נקודה חדשה?

הזזת נקודת מים היא למעשה הארכה של נקודת קיימת. יש אפשרות לעשות זאת במידה והנקודה לא מגיעה אבל היא גם לא כל כך רחוקה. אם הנקודה רחוקה מדי כדאי להתקין נקודה חדשה, במיוחד במידה ונקודת המים נמצאת בתוך הקיר כי אז האינסטלטור יצטרך בכל מקרה לפרק את הקיר. מחיר הזזת נקודת מים זול יותר מאשר התקנה של נקודה חדשה. לדוגמה מחיר הזזת נקודת מים במטבח נע בין 450 - 600 ש"ח.

 

מחיר הזזת נקודת מים במטבח בממוצע

מחיר הזזת נקודת מים במטבח בממוצע: 525 ₪

טווח מחיר גבוה 600 ₪

טווח מחיר נמוך 450 ₪

החלפת נקודת מים מתי נצטרך?

החלפת נקודת מים נצטרך במידה והנקודה הנוכחית נשברה או שהיא חלודה מדי וכבר מתחילה לעשות בעיות. שימו לב שבמידה ונקודת המים שלכם היא נקודה עגולה תצטרכו להחליף אותה בנקודה עגולה גם כן. לפעמים גם נבצע החלפת נקודת מים במקלחת בעת שיפוץ חדר האמבטיה אם הנקודה כבר ישנה ואנחנו רוצים שלאחר השיפוץ הכל יהיה חדש ויחזיק מעמד לזמן רב.

פיצול נקודת מים, האם אפשרי והאם כדאי?

פיצול נקודת מים הוא אפשרי אבל לרוב אין בהכרח צורך לעשות זאת כי ניתן לקנות ברז ניל כפול שמתאים ליציאה של שני ברזים שונים. אם הסיבה שאתם צריכים את הפיצול הוא לכיור כפול אז בעת התקנת הכיור האינסטלטור יתקין את ברז הניל הכפול.

כך מתבצעת התקנת נקודת מים

התקנת נקודת מים היא למעשה חיתוך של הצנרת והתקנה של נקודה שמאפשרת יציאה של המים למקום אחר. יש נקודות מים גלויות שבהן ניתן לראות את הצנרת ויש נקודות מים סמויות שהצנרת בנויה בתוך הקיר.

  • התקנת נקודת מים בקיר (סמויה): האפשרות האסתטית יותר היא התקנה של נקודת המים בתוך הקיר. במקרה הזה האינסטלטור יצטרך לשבור את הקיר בשביל להגיע אל הצנרת וזה למעשה רוב העבודה שלו. ניתן להתקין נקודת מים סמויה ברצפה, אך היא יותר מורכבת ויכולה לעשות נזקים לצנרת בעתיד. עם זאת אם אתם רוצים להתקין נקודת מים בקיר פנימי תיאלצו לעשות זאת.
     
  • התקנת נקודת מים מחוץ לקיר (גלויה): אם אתם רוצים לחסוך במחיר ונקודת המים החדשה שלכם קרובה לנקודת קיימת ניתן להתקין נקודת מים ללא צורך בפירוק הקיר. פשוט מחברים צינור גלוי שמעביר את המים לנקודה שאתם רוצים.

 

השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 077-3633609

כמה עולה להתקין נקודת מים?

מחיר התקנת נקודת מים נע בין 700 - 1,500 ש"ח כשהתקנה של נקודת במהלך שיפוץ תעלה בין 700 - 1,000 ש"ח ולעומת זאת התקנה של נקודת מים לא כחלק משיפוץ תעלה בין 1,200 - 1,500 ש"ח.

סוג נקודת המים וטווח מחירים משוער

כמה עולה התקנת נקודת מים חדשה?

התקנת נקודה חדשה, בעבודה שאינה מורכבת.


800 - 1,200 ₪
מהו המחיר להעתקת נקודת מים קיימת?

הזזת נקודת מים קיימת בכמה מטרים באותו החלל.


500 - 900 ₪
הוספת נקודת מים בממ"ד

הוספה של נקודת מים לממ"ד (דרך פתח שירות)


1,000 - 1,500 ₪
מחיר התקנת נקודת מים במרפסת

באמצעות מעקף חיצוני למבנה (נסתר ככל שיהיה).


700 - 900 ₪
מחיר פיצול נקודת מים במטבח

פיצול נקודת מים במטבח (לתמי 4 או למקרר עם קרח)


400 - 600 ₪
מהו המחיר להתקנת נקודת מים למכונת כביסה?

ישירות מחנוכיית המים של הדירה (במידה והחנוכייה קרובה).


650 - 900 ₪
מחיר הזזת נקודת מים במטבח

הזזת נקודת מים במטבח לשימוש של נקודת מים למקרר או לצורך נקודת מים לתמי 4 (העברה של מטרים בודדים).


450 - 600 ₪
מחיר התקנת נקודת מים חמים וקרים

בהתאם למורכבות העבודה.


1,600 - 2,500 ₪
כמה עולה החלפת נקודת מים במקלחת?

כולל הנקודה עצמה.


400 - 500 ₪

הדפס מחירון

גורמים המשפיעים על מחיר התקנת נקודת מים

יש כמה דברים שמשפיעים על מחיר התקנת נקודת מים:

  • סמויה או גלויה: מחיר התקנת נקודת מים סמויה הרבה יותר יקר מאשר התקנה של נקודת גלויה. בעת התקנת נקודה סמויה האינסטלטור צריך לפרק ולפעמים לחצוב בקיר. כשהנקודה גלויה הוא לא צריך לעשות זאת והוא מתעסק רק עם הצנרת.
     
  • חלק משיפוץ: כמו שראיתם מחיר התקנת נקודת מים במהלך שיפוץ כמו החלפת הצנרת בכל הבית הוא יותר זול מפני שהקבלן או האינסטלטור לא צריך לפרק במיוחד את הקיר, אלא הקיר כבר מפורק ולכן העבודה פשוטה יותר.
     
  • חיבורים קיימים: נקודת מים יכולה להתחבר ל-3 מערכות מים - קרים, חמים וביוב. ככל שהאינסטלטור צריך לחבר את נקודת המים ליותר צנרות יש לו יותר עבודה מה שאומר שהמחיר יהיה יותר גבוה.
     
  • התקנה מורכבת: לפעמים יש נקודות מים יותר מורכבות. לדוגמה אם מתקינים אסלה תלויה המחיר יותר גבוה כי העבודה יותר מורכבת.

חסכו במחיר התקנת נקודת מים עם פייפר

רוצים לחסוך במחיר התקנת נקודת מים? עשו זאת באמצעות פייפר שמאפשר לכם להשוות בין אינסטלטורים מומלצים ומדורגים. התקשרו או השאירו פרטים וקבלו עד 3 הצעות מחיר מאינסטלטורים בעיר המגורים שלכם עבור התקנה או החלפה של נקודת מים וחסכו עד 37% במחיר.

 

השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 077-3633609

טיפים חשובים להתקנת נקודת מים

יש כמה דברים שחשוב שתוודאו עם האינסטלטור לגבי התקנת נקודת מים חדשה:

  • קופסת ביקורת: אם נקודת המים מחוברת לביוב והצינור של הביוב ארוך או נמצא בסיבוב חשוב לוודא שהאינסטלטור מתקין קופסת ביקורת שתעזור לכם לפתור בעיות פשוטות ללא הצורך בהזמנת אינסטלטור על כל תקלה קטנה.
     
  • כלים מקוריים: בעת התקנת נקודת מים חשוב לוודא שמשתמשים בחלקים מקוריים וגם בכלים מקוריים שמייצרת אותה החברה שמייצרת את הצינור.
     
  • צנרת מאותו הסוג של הישנה: כדאי שהצינור החדש יהיה מאותה החברה של הצנרת הקיימת כדי לשמור על העמידות לאורך זמן.
     
  • חיבור מאותו הסוג: אם הצנרת לא עשויה מפלסטיק האינסטלטור ישתמש ב"קופלונג" שהוא מחבר מיוחד. חשוב לוודא שהקופלונג מאותו החומר של הצינור הנוכחי. נחושת לנחושת וברזל לברזל - אחרת יכולות להיות בעיות בצנרת שלכם.
     
  • נקודה חדשה ולא פיצול: נכון, אפשר לפצל נקודת מים - אבל לא כדאי לפצל אותה למספר נקודות מרובה ובמרחקים שונים. כמו כן, גם השימוש בנקודת המים צריך להיות זהה מבחינת לחץ. לכן וודאו שהאינסטלטור אינו מבצע פיצול שלא הסכמתם עליו מראש. דברים כאלו עשוים לגרום לבעיות שיפתרו רק לאחר הגברת לחץ המים.

גובה נקודת מים לכלים סניטרים ומכשירים שונים

כלי סניטרי או מכשיר גובה נקודת מים
מכונת כביסה 90 - 110 ס"מ
כיור 60 ס"מ
ברז סוללה אמבטיה 60 ס"מ
ברז סוללה מטבח 110 ס"מ
כיור לשטיפת ידיים 85 ס"מ
דוש למקלחת 220 ס"מ
ברז ניל לכיור 60 ס"מ
אינטרפוץ 110 ס"מ

איך מחשבים נקודת מים?

חישוב נקודת המים נעשה על פי מורכבות העבודה, אם זה פיצול, הזזה או הוספה של נקודה חדשה (ישירות מהחנוכייה). כל אחד מהאפשרויות עליהם תוכלו לקבל מידע נוסף בפסקה הבאה, יש לו השפעה ישירה על תמחור הנקודה. במחירון מעלה תוכלו לראות עלויות לפי סוג.