מחפשים אינסטלטור מומלץ? מצאתם!
מחפשים אינסטלטור מומלץ? מצאתם! השאירו פרטים וחוזרים במהירות עם הצעות מחיר:

חשבון מים גבוה

במאמר זה תקראו על הסיבות המביאות לחשבון מים גבוה, נסביר מה עליכם לעשות במקרה כזה, כמה עולה לאתר נזילה ע"י אינסטלטור ואיך תוכלו להשיג הוזלה בחשבון המים המוגזם שקיבלתם. קראו וגלו.

מה גורם לחשבון מים גבוה?

ישנן לא מעט סיבות המביאות לחשבון מים גבוה, אותן נציין מתחת:

  • נזילת מים - לעתים מתרחשות נזילות סמויות המצויות בין קירות הבית שלנו, מתחת לבלטות ואף בגינה (אם יש לנו). לרוב מקבלים חשבון מים מנופח בעקבות נזילה וזאת במידה וצריכת המים שלכם לא השתנתה בהשוואה לחודשים הקודמים - זה עשוי להעיד על בזבוז של מים באיזור מוסתר - כמו במצב של נזילה סמויה.

    ע"מ לבדוק זאת - עליכם לסגור את כל הברזים בבית וזה כולל הימנעות מהפעלה של מדיח או מכונת כביסה, העושים שימוש במים, צאו לבדוק את שעון המים שלכם, אם מד השעון נע ללא הפסקה - זה עשוי להעיד על הימצאות נזילה בביתכם.

    חשוב מאוד שתזמינו אינסטלטור לאיתור נזילה, אותה הוא יעשה בעזרת מכשירים ייעודיים לכך וע"י הדו"ח העבודה שיספק לכם - תוכלו להגיש בקשה להוזלה בעלות המים (נסביר על כך בהרחבה בהמשך).
     
  • שעון המים מזייף - קיימים מקרים בהם שעון המים של הבית אינו מדייק בדיווח של צריכת המים שלכם והדיווח הנ"ל מועבר ישירות לרשות המים המקומית, המחייבת אתכם בתשלום המים. ע"מ לבדוק את תקינות שעון המים שמשוייך לדירתכם - הפעילו ברז אחד בבית, לכו לבדוק את שעון המים בזמן שהמים זורמים, במידה והפרפר בשעון (נמצא לרוב במרכז השעון) לא זז כלל - זה עשוי להעיד על תגובה תקולה בשעון, המצריכה בדיקה של נציג מטעם רשות המים (נסביר על כך בהמשך.) אפשרות נוספת היא שהוא מקולקל ואז תצטרכו להתקין שעון מים חדש.
     
  • נזילה בדוד שמש - לעתים מתרחשת נזילה של מים בצינור המוביל מים מביתכם אל הדוד ובחזרה ממנו אליכם. במידה ומדובר בעונת הקיץ ונכנסתם להתקלח והדוד סיפק כמות דלה של מים חמים או שלחץ המים הפך לחלש מאוד - זה עשוי להעיד על הידלדלות של המים החמים בדרך אליכם ובמקרה כזה יש להזעיק טכנאי דודי שמש שיטפל בבעיה.
     
  • תופעת מים חוזרים - תופעה זו נפוצה בעיקר בבנייני דיור משותפים, תופעה זו קורת כתוצאה מחוסר שיוויון בלחצי המים של השכנים וזרם המים שלכם, הגורמת להחזרת זרם מים אליכם ולמרות שהוא כבר נספר ע"י שעון המים שלכם - מה שגורם לחיוב גבוה. במקרה כזה ניתן להזמין אינסטלטור שיתקין שסתום אל חוזר שמטרתו למנוע תופעה זו.

 

הגורמים לחשבון מים גבוה איך זה מתבטא?
נזילת מים סמויה רטיבות בקירות פנימיים או באדמה
שעון מים מזייף שעון המים לא מדייק ושולח דיווחים שגויים לרשות המים
נזילה בדוד שמש כתוצאה מחור בצינור המוביל מים לדוד שלנו
תופעת מים חוזרים זרם מים חוזר אליכם לאחר שנספר ע"י שעון המים

מחיר איתור נזילה ע"י אינסטלטור

מחיר לאיתור נזילה ע"י אינסטלטור נע בין 1,300 - 1,800 ש"ח בעבור שימוש במצלמה טרמית כאמצעי לאיתור הנזילה. קחו בחשבון שהמחיר שצויין מתייחס להליך איתור הנזילה בלבד ללא תיקונה.

במידה ותרצו להתקין שסתום אל חזור שישמור עליכם מחיובים גבוהים בעתיד בלי קשר לנזילות - מומלץ ליידע את האינסטלטור על רצונכם בכך טרם יגיע אליכם וקחו בחשבון שהמחיר להתקנת אמצעי מסוג זה עשוי לעלות כמה מאות שקלים נוספים.
 

נזילה שיכולה לגרום לחשבון מים גבוה

איך להוזיל את חשבון המים לאחר שאותרה נזילה?

במידה ואכן אותרה נזילה ע"י אינסטלטור בשטח הפרטי שלכם ובמידה ומדובר על נזילה שהביאה לחיוב גבוה בכ- 50% ומעלה מחשבונות המים של אותם החודשים בשנה הקודמת, עליכם לבצע את הפעולות הבאות תוך 30 יום ממועד התשלום האחרון (מופיע על גבי חשבון המים):

  • דו"ח איתור נזילה - בקשו מהאינסטלטור שביצע הליך לאיתור הנזילה דו"ח עבודה, המסביר על ההליך שבוצע והנזילה שאותרה. באמצעות טופס זה תוכלו לספק הוכחה לרשות המים שלכם על הימצאות נזילה בביתכם שגרמה לחיוב גבוה בחשבון.
     
  • הגשת טפסים - היכנסו לאתר של רשות המים שאליה אתם משוייכים, היכנסו לאיזור הטפסים, בחרו בטופס "הכרה בנזילה" (עשוי להתחלק לשני טספים: "טופס נזילה בבניין" ו- "טופס נזילה בבית פרטי" - עליכם לבחור בטופס המאפיין את סוג מבנה המגורים שלכם) וצרפו יחד עם הטופס צילום של ממצאי הדו"ח שסיפק האינסטלטור.
     
  • בדיקת רשות המים - רשות המים תבחן את בקשתכם להוזלה בגין נזילה ובשלב הבא היא עשוייה לחייב אתכם בתעריף מופחת בגין נזילה.
     

חשבון מים גבוה

קיבלתם חשבון מים מנופח ולא אותרה נזילה?

במידה וקיבלתם חשבון מים גבוה בפער ולא הבחנתם בסימני רטיבות בבית, יכול להיות שמד המים בשעון המים שלכם מזייף ובעקבות כך, ישנם כמה שלבים שעליכם לבצע ע"מ שתוכלו להוריד את חשבון המים הגבוה שקיבלתם:

  • פנייה לרשות המים - עליכם לפנות לרשות המים שאליה אתם משוייכים, תוך 30 יום ממועד התשלום האחרון (תאריך אחרון לתשלום מצויין על גבי חשבון המים) ולהגיש טופס מקוון לצורך "בירור חשבון" (יכול גם להופיע כטופס "בוררות מד מים"), במידה ואינכם מוצאים טופס זה באתר של רשות המים שלכם - תוכלו להתקשר לשירות הלקוחות והם ידריכו אתכם כיצד לבצע זאת.
     
  • הליך לבירור חשבון - לאחר שפנייתכם התקבלה - רשות המים תשלח נציג מטעמה שיגיע לבדוק את מד המים שברשותכם, בדיקה זו אמורה לבדוק את תפקוד מד המים שלכם.
     
  • הודעה בכתב - בשלב הבא, על רשות המים לספק עבורכם מכתב המציין את תוצאות הבדיקה שנערכה על מד המים שלכם, במידה ואכן מדובר במד מים תקול - על רשות המים להפחית את עלות חשבון המים שקיבלתם.
     
  • לא מרוצים מהמענה - במידה ובמכתב מצויין כי מד המים תקין ואינכם חושבים כך - תוכלו לערער על כך ולבצע בדיקה חוזרת ע"י מעבדה חיצונית (השירות ניתן בתשלום), במידה ובבדיקה החוזרת מתגלה כי אכן מדובר במד מים תקול - על רשות המים לזכות אתכם על עלות הבדיקה ולהפחית מחשבון המים הגבוה שקיבלתם.