מחפשים אינסטלטור מומלץ? מצאתם!
מחפשים אינסטלטור מומלץ? מצאתם! השאירו פרטים וחוזרים במהירות עם הצעות מחיר:

סתימה בשירותים

סתימה בשירותים הרבה פעמים יכולה להיות עסק מסריח, במיוחד אם יש לכם רק אסלה אחת בבית וזה סותם את האפשרות שלכם להתפנות. בעמוד תראו איך לפתוח סתימה באסלה לבד עם או בלי פומפה, איך אינסטלטור מקצועי פותח את הסתימה, מה המחיר ומה היתרונות של הזמנת אינסטלטור. בנוסף תראו מה גורם יכול להיות הגורם לסתימה בשירותים ואיך למנוע אותה בעתיד. העמוד כולל גם מידע על אסלה סמויה ותלויה ואפילו מה קורה עם סתימה בדירה שכורה. כמו שהבנתם יש הרבה מה לעשות אז בואו נתחיל.

מה גורם לסתימה בשירותים

יש כמה דברים שיכולים לגרום לסתימה באסלה:

  • נייר טואלט: אם יש לכם סתימה באסלה בגלל נייר טואלט הסיבה יכולה להיות שזרקתם יותר מדי נייר טואלט לאסלה בבת אחת. אמנם נייר טואלט מתמוסס במים וניתן לזרוק אותו לאסלה, אבל בכמות גדולה מדי הוא יכול לגרום לסתימה. אל תדאגו זו סתימה פשוטה מדי לפיתרון. לעומת זאת אם לא ניסיתם להדיח כמו גדולה מאוד של נייר טואלט ועדיין נוצרה לכם סתימה בשירותים הסיבה עמוקה יותר והיא קשורה לצנרת - יש לכם סתימה בצנרת.
     
  • מגבונים ומוצרי הגיינה: מגבונים ומוצרי הגיינה נשית הם אחד הגורמים הכי נפוצים לסתימות בצנרת. את הסתימות בצנרת הרבה פעמים תראו כשיש לכם סתימה בשירותים או סתימה בכיור, אבל הבעיה עמוקה יותר ממה שהיא נראית.
     
  • סנובון: למי שלא בטוח מה זה הסנובון אז מדובר בחתיכת הפלסטיק שתלויה על האסלה שלכם ומוציאה חומר שעוזר לנקות אותה. כשהוא נשאר תלוי הוא לא עושה שום בעיה בצנרת שלכם, אבל אם הוא נופל לאסלה הוא יכול לגרום לצרות. הרבה פעמים זה קורה כשהילדים עצמאיים ומורידים את המים באסלה בעצמם אבל גם משחקים מעט עם הסנובון.
     
  • סתימה בצנרת: לפעמים אנחנו חושבים שיש לנו סתימה בשירותים, אבל למעשה יש סתימה בצנרת. הגורמים הנפוצים ביותר לסתימה בצנרת הם מגבונים ומוצרי הגיינה נשית ושמן ששופכים לכיור. סיבות נוספות יכולות להיות בגלל שורשים בביוב או בגלל בטון וחומרי בנייה שהגיעו לצנרת שלכם אם היה שיפוץ או תמ"א לאחרונה.

 

סתימה בשירותים

סתימה בשירותים מה עושים?

דבר ראשון כשיש לכם סתימה בשירותים סגרו את ברז ההזנה של הניאגרה ואל תנסו להוריד את המים שוב כדי לא לגרום להצפה בחדר השירותים. עכשיו נסו לראות האם המים יורדים לאט באסלה או שלא יורדים בכלל. אם הם יורדים לאט תנו להם לרדת עד הסוף כדי שיהיה יותר קל לפתוח את הסתימה לאחר מכן. אם הם לא יורדים בכלל הסתימה קשה יותר ומומלץ להזמין אינסטלטור או להביא את הפומפה.

 

דחיפות לפתיחת הסתימה באסלה:

דחיפות גבוהה מדד דחיפות 3 דחיפות נמוכה

איך לפתוח סתימה בשירותים עם פומפה?

בשביל לפתוח את הסתימה בשירותים עם פומפה קחו פומפה מיועדת לשירותים ופמפמו לפחות 15 או 20 פעמים. אמנם זה נשמע כמו הרבה, במיוחד אם חדר השירותים שלכם מסריח, אבל זו הדרך הטובה ביותר לפתוח את רוב הסתימות בשירותים, לכן אל תוותרו אחרי 3-4 פמפומים. הפומפה למעשה יוצרת ואקום באמצעות הגומי וברגע שהוא נמשך הסתימה נפתחת. במידה ויש לאסלה שלכם ברך ביקורת כדאי לנסות לפתוח את הסתימה משם.

 

פתיחת סתימה באסלה עם פומפה

איך לפתוח סתימה בשירותים בלי פומפה

בשביל לפתוח סתימה בשירותים בלי פומפה מלאו דלי במים חמים ועם נוזל או סבון כלים. שפכו את הדלי לאסלה ותנו לה לשבת במשך 10 דקות. לאחר מכן מלאו דלי נוסף עם מים חמים ושפכו לתוך האסלה ולאחר מכן נסו להוריד את המים. הפיתרון הזה יעזור לכם בפתיחת סתימות קלות בשירותים בכך שהמים ימיסו את נייר הטואלט ויצרו חור שישאב את המים.

 

השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 077-3633609

פתיחת סתימה בשירותים עם סודה קאוסטית

בשביל לפתוח סתימה באסלה עם סודה קאוסטית ערבבו 3 כוסות סודה קאוסטית עם 4 כוסות מים ואז שפכו את התעורבת לאסלה והמתינו חצי שעה בשביל לתת לה זמן לעבוד. שימו לב לשפוך את התערובת בעדינות שלא תיגע באסלה או דברים אחרים כי היא יכולה להזיק לאסלה.

פתיחת סתימה בשירותים עם סודה לשתייה

כדי לפתוח סתימה בשירותים עם סודה לשתייה ערבבו כוס אבקת סודה לשתייה עם כוס חומץ ושפכו באסלה. לאחר מכן שפכו מים חמים, עדיף מהקומקום, וחכו 5 - 10 דקות בשביל לתת לתערובת זמן לעבוד. לאחר מכן נסו להוריד את המים.

פתיחת סתימה באסלה עם ניילון נצמד

כסו את האסלה ביסודיות עם ניילון נצמד והדקו עם סלוטייפ. ודאו שאין פתח אוויר. לאחר מכן נסו להוריד את המים ולחץ האוויר שיווצר באסלה יכול לעזור לפתוח את הסתימה. השיטה תעבוד עם סתימות פשוטות בלבד.

 

פתיחת סתימה באסלה עם ניילון נצמד

פתיחת סתימה באסלה עם חומר פותח סתימות

תוכלו לקנות חומר מיועדת לפתיחת סתימות באסלה בחנות הכל לבית ולנסות לשפוך אותו באסלה במטרה להמיס חלק מנייר הטואלט ולשחרר את הסתימה. החומר יעזור לכם רק במקרה של סתימות פשוטות, לא סתימות קשות.

 

איך חומר כימי פותח סתימות

פתיחת סתימה חוזרת בשירותים

אם אתם בעל הדירה הטוב ביותר שיש לאסלה שלכם - אתם לא זורקים אף פעם מגבונים או מוצרי הגיינה נשית אבל עדיין הסתימה בשירותים חוזרת כל כמה חודשים הבעיה היא לא האסלה, האסלה היא רק הסימפטום. הבעיה יכולה להיות סתימה בצנרת הביוב או קריסה בקו הביוב:

  • סתימה בצנרת הביוב: כל המים של הבית שלנו מגיעים בסופו של דבר לביוב, אבל אם הוא סתום יהיו לנו סתימות. אם הסתימות שלכם חוזרות, ואולי אפילו חוזרות על עצמן במקומות שונים בבית כמו הכיור או המקלחת, צריך לפתוח את הסתימה בביוב. בשביל זה צריך להזמין ביובית שתשאב ותנקה את כל הלכלוך שהצטבר בביוב, שכמו שאמרנו לכם מוקדם יותר במאמר לרוב זה מגבונים או שורשים ולפעמים גם הצטברות של בטון או חומרי בנייה.
     
  • קריסת קו הביוב: אפשרות נוספת היא שקו הביוב קרס ואז הוא לא נותן למים לרדת. במקרה הזה צריך קודם כל לצלם את קווי הביוב כדי לראות מה הבעיה. לפעמים ניתן רק להחזיר צינור שיצא מהמקום ולפעמים צריך להחליף את קווי הביוב לגמרי. לרוב קריסת קווי הביוב קורית כשהקו ישן בבתים פרטים, אז אמנם אפשרי אבל פחות נפוץ.

 

השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 077-3633609

איך אינסטלטור פותח סתימות בשירותים?

דבר ראשון שהאינסטלטור יעשה הוא לסגור את ברז הניל כדי למנוע ממים חדשים להגיע לניאגרה. לאחר מכן הוא ינסה להבין האם הוא יכול לפתוח את הסתימה עם הפומפה. זו השיטה הפשוטה והזולה ביותר. במידה והסתימה לא פשוטה הוא ינסה לפתוח אותה עם ספירלה בשביל להוציא את הנייר או המגבונים שסותמים את האסלה.

 

אם הוא לא מצליח לפתוח את הסתימה דרך האסלה היא כנראה עברה כבר לצנרת הביוב של הבית ובמקרה הזה הוא יפתח את קופסת הביקורת וינסה לפתוח את הסתימה משם באמצעות הקפיץ החשמלי. לאחר מכן הוא יפתח את הברז של הניאגרה, יתן לו להתמלא ואז יוריד את המים כדי לוודא שהוא הצליח לפתוח את הסתימה בשירותים.

 

אינסטלטור פותח סתימה באסלה

יתרונות של פתיחת סתימה באסלה עם אינסטלטור

כמובן אם אתם פותחים את הסתימה באסלה בעצמכם תחסכו כמה מאות שקלים וזה ללא ספק יתרון משמעותי. עם זאת חשוב להכיר גם את היתרונות של פתיחת סתימות מקצועית:

  • זיהוי נכון של הסתימה: סביר להניח שאתם רואים שיש לכם סתימה באסלה, אבל אתם לא בהכרח תדעו להבין מה מקור הבעיה. האם הסתימה קשה או קלה? האם תצליחו לפתוח אותה באמצעות פומפה או בלעדיה או שנדרשת ספירלה חשמלית? כמובן שאם יש לכם זמן אתם יכולים לנסות לבד ואם לא הצלחתם אז להזמין אינסטלטור, אבל לא כולם רוצים להמתין את הזמן הזה. במיוחד לא אם יש לכם ילדים. יכול להיות בכלל שהסתימה עמוקה ולא תוכלו לפתוח אותה לבד, אלא רק ביובית ואת לא סביר להניח שלא תצליחו לזהות לבד.
     
  • ספירלה חשמלית: קודם הזכרנו את הספירלה החשמלית, שהיא למעשה כלי שכנראה אין לכם בבית והוא מיועדת לפתיחת סתימות יותר קשות. האינסטלטורים אוהבים לפתוח סתימות עם ספירלה חשמלית, והסיבה היא כי מדובר בכלי מעולה שעושה את עבודתו מהימנה בצורה טובה. רק חשוב לדעת שמחיר פתיחת סתימה עם ספירלה חשמלית לרוב יהיה מעט יקר יותר מאשר פתיחת סתימה רגילה.
     
  • מניעת נזקים עתידיים: אם יש לכם צנרת ישנה מעופרת חשוב לדעת שלא כדאי להפעיל הרבה כוח בניסיון פתיחת הסתימה כי אחרת תוכלו להזיק לה ולגרום לנזילה. רוב האנשים לא יודעים איזה סוג צנרת יש להם והם עלולים לגרום לנזק הרבה יותר חמור מאשר סתימה באסלה. גם אם אתם חושבים שהצלחתם לעשות את העבודה בצורה טובה, לא תמיד תראו את הנזק באופן מידי ולכן יש יתרון משמעותי להזמנת איסנטלטור.
     
  • וידוא הריגה: הדרך הטובה ביותר לוודא שהסתימה בשירותים לא רק השתחררה אלא גם נפתחה לחלוטין היא באמצעות צילום של הצנרת ובדיקה שאין שם שום חפצים זרים. חשוב לדעת שלא כל אינסטלטור מחזיק בציוד לעשות זאת, וחלקם יקחו מחיר נוסף על העבודה, אבל אם אתם חוששים מסתימות קשות או פשוט רוצים לוודא ב100% שהסתימה לא תחזור בקרוב זה פתרון מעולה.

 

זמן ממוצע לאינסטלטור לפתוח את הסתימה באסלה
 15 דקות
20 דקות משך זמן 10 דקות

כמה עולה לפתוח סתימה בשירותים?

מחיר פתיחת סתימה באסלה עם פומפה או קפיץ ידני נע בין 250 - 300 ש"ח. עבור פתיחת סתימה בשירותים עם ספירלה חשמלית המחיר יהיה בין 300 - 450 ש"ח. עבור פתיחה של סתימה קשה בביוב באמצעות ביובית המחיר יהיה בין 700 - 925 ש"ח.

אופי הסתימה ואמצעי הפתיחה

כמה עולה לפתוח סתימה פשוטה בשירותים?

סתימה סטנדרטית שאינה מורכבת.


250 - 300 ש"ח
פתיחת סתימה בשירותים עם ספירלה חשמלית

תוספת למחיר בעבור שימוש בספירלה חשמלית.


300 - 450 ש"ח
כמה עולה להזמין ביובית לפתיחת הסתימה באסלה?

עבור סתימות קשות.


700 - 925 ש"ח
כמה עולה פתיחת סתימת שורשים?

חיתוך והשמדת השורשים.


1,200 - 1,800 ש"ח

הדפס מחירון

מצאו אינסטלטור לפתיחת סתימה עם פייפר

מחפשים אינסטלטור לפתיחת הסתימה? מצאו אותו באמצעות פייפר שעוזר לכם להשוות בין אינסטלטור באזורכם לצורך פתיחת סתימות. יש שני יתרונות להשוואה בין אינסטלטורים על פני התקשרות לאינסטלטור אחד. הראשון הוא שתוכלו להשוות בין זמני ההגעה שלהם ולמצוא את האינסטלטור הזמין ביותר, והשני הוא שתוכלו גם להשוות בין המחירים שלהם. לפעמים אינסטלטורים יעלו את המחיר אם הם יחשבו שמדובר במצב חירומי מבחינתכם.

 

השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 077-3633609

מה לעשות עד שהאינסטלטור מגיע לפתוח את הסתימה באסלה?

דבר ראשון שכדאי לעשות הוא לנסות לתת לאינסטלטור סביבת עבודה נוחה. ככה גם הוא יצליח לפתוח את הסתימה יותר בקלות ובמהירות וכך גם תוכלו לעזור לו לא להתעכב אצלכם על מנת לעזור לכם להזיז את הארון. כדאי גם לנסות לרפד את הרצפה עם סמרטוטים כדי לייבש ולנקות את סביבת העבודה שתהיה לו יותר נוחה ונעימה.

פתיחת סתימה באסלה סמויה, תלויה ורגילה

באמצעות פייפר תוכלו למצוא אינסלטור לפתיחת סתימה באסלה סמויה, תלוי וגם באסלה רגילה כמובן. למעשה אין הבדל בין פתיחת סתימה באסלה תלויה או סמויה לבין פתיחת סתימה באסלה רגילה או מונובלוק.

פתיחת סתימה בשירותים בדירה שכורה, מי משלם?

במידה והסתימה נוצרה בעקבות שימוש לקוי של השוכרים כמו זריקת מגבונים או העמסה של נייר טואלט השוכרים יהיו אחראיים לשלם על פתיחת הסתימה. לעומת זאת אם הסתימה נוצרה בעקבות בעיה יסודית בצנרת כמו חדירה של שורשים לביוב או הצטברות של פסולת בניין האחריות היא לא על השוכרים אלא על בעל הדירה.

 

השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 077-3633609

כך תמנעו סתימה באסלה בעתיד

יש כמה טיפים שנוכל לתת לכם כדי למנוע סתימה באסלה בעתיד:

  • מגבונים, מגבונים, מגבונים: אם קראתם את כל העמוד, או אפילו רפרפתם בטח שמתם לב שהסברנו כבר כמה פעמים שמגבונים הם אחד הגורמים הכי נפוצים לסתימות באסלה. אז איך למנוע זאת? אל תזרקו מגבונים לאסלה. לא מגבונים רגילים ולא מגבונים שטוענים שניתן להשליך באסלה - נכון להיום אין מגבונים שניתן להשליך לאסלה באופן סדיר מבלי לגרום לסתימה בביוב.
     
  • שאיבת ביוב: דבר נוסף שתוכלו לעשות הוא להזמין ביובית לצורך שאיבת הביוב לצורך תחזוקה. האם הייתה לכם סתימה באסלה בחודשים או שנה שנתיים האחרונות? אולי היו שיפוצים באזור ואתם לא סומכם על הקבלנים שפינוי את הפסולת והבטון בצורה טובה? הרבה אנשים מזמינים שירות של שאיבת ביוב אחת לכמה שנים לצורך תחזוקה ומניעת תקלות מפתיעות.
     
  • אל תשפכו שמן בישול: טיגנתם בשמן עמוק? חשוב לדעת לא לזרוק את השמן למערכת הביוב שלכם. הרבה אנשים לצערנו שופכים את השמן לכיור או לאסלה ומה שקורה הוא שהשמן מתקרר ומתקשה ואז מונע ממערכת הביוב לעבוד בצורה אידיאלית. אז מה עושים? השיטה הנפוצה ביותר למי ששומר על הצנרת שלו היא לחכות שהשמן יתקרר ואז לשפוך לשקית בלי חורים ואז לזרוק את השקית לפח.
     
  • סגרו את האסלה: לפעמים הילדים משחקים עם צעצועים ולפעמים הם נופלים לאסלה. זה כמובן עצוב לילדים שלא רוצים לאבד את הצעצועים אבל גם לא טוב במקרה שהצעצועים נופלים למערכת הביוב ואז יכולים לגרום לסתימה באסלה. כנ"ל לגבי הסנובון שיכול ליפול לאסלה ולגרום לסתימה.