מחפשים אינסטלטור מומלץ? מצאתם!
מחפשים אינסטלטור מומלץ? מצאתם! השאירו פרטים וחוזרים במהירות עם הצעות מחיר:

סתימה במרזב

המרזב סתום? צריכים שירות לפתיחת סתימות במרזבים? באמצעות פורטל "פייפר אינסטלציה", תוכל לקבל עד שלוש הצעות מחיר, לבצע השוואת מחירים ולסגור עם איש מקצוע המבצע פתיחת מרזבים באזורכם במחיר הנמוך והמשתלם ביותר.

מהן הסיבות לכך שמרזב נסתם?

ישנם מספר סוגים של מרזבים, כאלו אשר פותחים לחלוטין בחלקם העליון ומיועדים לאיסוף מי גשמים מגגות רעפים בעיקר וישנם מרזבים סגורים אשר מנקזים מים מגג שטוח ומרפסות. הסיבות העיקריות לכך שמרזבים נסתמים הן:

  1. שורשים במרזב, החול שמצטבר, העלים, פרחים או זרעים אשר נתקעים בתוך המרזב, בתוספת של מים וחום - מפתחים שורשים אשר יכולים לסתום את המרזב באזור שלא ניתן להגיע אליו בקלות, הדבר יצריך אתכם לבצע פתיחת סתימת שורשים, כאשר היא מתבצעת באמצעות לחץ מים גובה לרבות עם ביובית.
     
  2. לכלוך רב, לכלוכים רבים במרזב יביאו בסופו של דבר לסתימה שלו, זוהי אחת מן הבעיות השכיחות ביותר במרזבים, לכן מומלץ לבצע ניקוי למרזב לפני החורף על מנת לא להגיע למצב בו צריך להזמין פתיחת מרזב סתום.
     
  3. תפקוד לקוי של המרזב, אם יש הרבה עלים וחול על גבי המרזב (בחלק הפתוח שלו) המים לא יזרמו למטה ובעצם יזלגו לכם על קירות הבית או יצטברו אפילו על הגג, דבר שעשוי לגרום לרטיבות.


סתימה במרזב

כמה עולה לפתוח סתימה במרזב?

כאשר מדובר על תקלה שכיחה כמו סתימה במרזב עקב לכלוך, עלות פתיחת הסתימה במרזב באמצעות ספירלה חשמלית נעה בין 450 - 550 ש"ח, אם מדובר על שורשים בביוב ומצריך הזמנת ביובית לשם כך, מחיר פתיחת מרזב סתום ינוע בין 550 - 800 ש"ח, תלוי באיזה מרזב מדובר ועומק הבעיה. בנוסף נציין כי שירות ניקוי מרזבים הכולל שטיפה נע בין 300 - 400 ש"ח.


מחיר ניקוי מרזב

מחיר ניקוי מרזב: 350 ₪

טווח מחיר גבוה 400 ₪

טווח מחיר נמוך 300 ₪

איך פותחים סתימה במרזב?

פתיחת סתימה במרזב באופן עצמאי יכולה להתבצע בכמה שלבים פשוטים, הראשון היא ניקוי ככל שאפשר באופן חיצוני של עלים וחול. לאחר מכן ניתן להחדיר צינור גינה לתוך המרזב ולנסות בלחץ מים לפתוח את הסתימה. אם לא הצלחתם לבדכם, במרבית המקרים אינסטלטור ישתמש בספירלה לצורך פתיחת סתימות מסוג זה ואם המצב קשה יותר הכולל התפתחות שורשים בתוך המרזב, ישתמש האינסטלטור בשירותי ביובית הכוללים דיזה לניסור השורשים ולחץ מים להוצאת שאר הפסולת.

פתיחת מרזבים בבניין כולל ניקוי תקופתי

במידה ולבניין שלכם יש מרזב, חשוב מאוד לבצע ניקוי תקופתי על מנת שלא תצטרכו להזמין את שירות פתיחת מרזבים לבניין, כאשר המצב כבר מבשר על סתימה, הצפה ורטיבויות לא נחוצות. אנו ממליצים לבצע באופן תקופתי ניקוי ולוודא שהמזרבים תקינים לפני החורף. במידה ויש צורך לפתוח את הסתימה במרזב הבניין - עשו זאת לפי שהחורף מגיע.

לאיזה נזקים גורם מרזב סתום?

התפקיד של המרזב הוא להזרים את המים מנקודה א' לנקודה ב', כאשר המים מצטברים בנקודה א' יכולים להיגרם הרבה בעיות, אם מדובר על גג רעפים המים יזלגו לאורך כל ביתכם ויגרמו לרטיבות ולכלוך על גבי הקירות, אם זה מרזב שמטרתו לנקז מים במרפסת או מים בגג שטוח, יצטברו שם מים דבר אשר יכול להביא למצב של הצפה ורטיבות בתוך הבית. כמו כן, מצבים קיצוניים כמו מים רבים על גבי גג עשוים לגרום לנזק ממשי למבנה.


שטיפת מרזב

מתי נצטרך רק ניקוי מרזב?

אנו ממליצים אחת לתקופה של שנה (לפני החורף) לבצע ניקוי למרזב באמצעות איסוף עלים או העברת מים בתעלות. מומלץ לבצע שטיפה וניקוי למרזבים באופן מקצועי גם אם ידועה לכם בעיה של סתימות חוזרות בחורף.

 

מומלץ לעשות זאת לפני הגשם הראשון על מנת לא להיות מופתעים לאחר הגשם מרטיבות בתקרה, בנזילות מהגג ועוד. כאשר אין סתימה במרזב אבל הוא לא מתפקד כראוי (מים יורדים לאט לאט), מומלץ להזמין ניקוי ושטיפה לצנרת, על מנת לקבל תפקוד מלא שלו.